devzone

تردز به دنبال جذابیت: متا فیدهای سفارشی را برای رقابت با بلواسکای معرفی کرد

تردز به دنبال جذابیت: متا فیدهای سفارشی را برای رقابت با بلواسکای معرفی کرد

 متا در حال افزودن یک ویژگی جدید به تردز متا در حال آزمایش فیدهای سفارشی برای تردز است که بسیار شبیه به ویژگی محبوب بلواسکای است. با افزایش رقابت بین بلواسکای و تردز، متا در حال افزودن یک ویژگی جدید به تردز است که احتمالاً برای کاربران بلواسکای آشنا خواهد…

- اندازه متن +

 متا در حال افزودن یک ویژگی جدید به تردز

متا در حال آزمایش فیدهای سفارشی برای تردز است که بسیار شبیه به ویژگی محبوب بلواسکای است. با افزایش رقابت بین بلواسکای و تردز، متا در حال افزودن یک ویژگی جدید به تردز است که احتمالاً برای کاربران بلواسکای آشنا خواهد بود.

فیدهای سفارشی:

این سرویس متعلق به متا شروع به آزمایش ویژگی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد فیدهای مبتنی بر موضوع را به صفحه اصلی اپلیکیشن سنجاق کنند. این تغییر به افراد فیدهای اضافی فراتر از فید الگوریتمی “برای شما” که به عنوان نمای پیش‌فرض باقی می‌ماند و فید “دنبال کردن” خود می‌دهد. کاربران می‌توانند با جستجوی یک کلمه کلیدی مانند “مراقبت از پوست” و سپس ضربه زدن به منوی “…” و انتخاب “ایجاد فید جدید”، فیدهای سفارشی اضافه کنند. این فیدها می‌توانند با افزودن پروفایل‌های خاص افرادی که می‌خواهید پست‌هایشان را در آن فید ببینید، بیشتر سفارشی‌سازی شوند.

بر اساس گفته‌های یک سخنگوی متا، کاربران می‌توانند تا 128 فید سفارشی در اپلیکیشن اضافه کنند، هرچند که در حال حاضر فقط یک آزمایش است و هنوز همه کاربران به آن دسترسی ندارند.

این ویژگی از بسیاری جهات مشابه فیدهای سفارشی بلواسکای است که این شرکت سال گذشته معرفی کرد. اما در حالی که در این اپلیکیشن ده‌ها فید الگوریتمی ایجاد شده توسط کاربران وجود دارد، ایجاد یک فید جدید هنوز یک فرآیند فنی است. نسخه متا از این ویژگی، اما، ساده‌تر است. این می‌تواند به برخی از شکایات کاربران در مورد فید اصلی الگوریتمی تردز پاسخ دهد.

آخرین ویژگی تردز در حالی معرفی می‌شود که بلواسکای ماه خوبی را پشت سر گذاشته است. اگرچه این سرویس هنوز به اندازه تردز بزرگ نیست که بیش از 275 میلیون کاربر دارد، بلواسکای که در زمان نگارش این متن کمتر از 17 میلیون کاربر دارد، در حال کسب شتاب است. این سرویس غیرمتمرکز در هفته پس از انتخابات یک میلیون کاربر جدید اضافه کرد و در یک روز دیگر نیز یک میلیون ثبت‌نام جدید داشت. این موضوع قابل توجه است با توجه به اینکه تردز نیز در حال رشد با حدود یک میلیون کاربر در روز است، طبق یک پست اخیر از آدام موسری، رئیس اینستاگرام. اگر بلواسکای بتواند این سطح از رشد را برای مدت طولانی حفظ کند، متا ممکن است فشار بیشتری برای قرض گرفتن برخی ایده‌ها از رقیب کوچکتر خود احساس کند.


تحلیل:

متا برای رقابت با بلواسکای، فیدهای سفارشی را به تردز اضافه می‌کند تا تجربه کاربری را بهبود بخشد. این اقدام نشان‌دهنده تلاش متا برای جذب کاربران در شرایطی است که بلواسکای به سرعت در حال رشد است.

Avatar photo
درباره نویسنده

مهرسا رئیسی

نظر شما در مورد این مطلب چیه؟

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×